Cenník služieb od 28.02.2023
Od 1. 1. 2005 došlo v Slovenskej republike k zmene províznych podmienok zo strany leteckých spoločností podľa modelu fungujúceho v ostatných európskych krajinách alebo napr. v USA. Celková cena letenky sa skladá z ceny za letenku + letiskové poplatky (vyberané prostredníctvom cestovných agentúr a určené na prevádzku jednotlivých letísk) + transakčné poplatky. Cenu letenky určuje letecká spoločnosť, výšku letiskových poplatkov jednotliví prevádzkovatelia letísk a výšku transakčných poplatkov predajca leteniek.
Výška transakčných poplatkov v EUR
1. Rezervácia a vystavenie letenky
a) všetky letecké spoločnosti (okrem nízkonákladových leteckých spoločností)
Telefonicky, osobne, e-mailom | 10 - 34 EUR/osoba |
On-line cez internet | 0 - 24 EUR/osoba* |
b) nízkonákladové letecké spoločnosti
Osobne | 34 EUR/osoba |
On-line cez internet | 24 EUR/osoba* |
2. Realizovanie zmien
a) letenky
Zmena/storno pred vystavením | 0 EUR |
Zmena/storno vystavenej letenky | 40 EUR/osoba** |
Administratívny poplatok za spracovanie refundu a vystavenie dobropisu | 10 EUR/osoba |
b) cestovné služby (ubytovanie, prenájom áut, eurovíkendy, parkovanie na letisku a ďalšie)
Zmena/storno objednávky | 20 EUR/osoba** |
Rezervácia vystavenie DEX - Dubai Experience | 22 EUR/osoba |
Storno DEX - Dubai experience viac ako 72 pred odletom - dospelá osoba | 10 EUR |
Storno DEX - Dubai experience viac ako 72 pred odletom - dieťa 2 - 11 rokov | 5 EUR |
* Čiastka môže byť pri vybraných ponukách znížená
**K transakčnému poplatku účtuje ďalšie poplatky poskytovateľ služby (letecká spoločnosť, autopožičovňa, hotel atď.)
3. Ostatné doplnkové služby
Rezervácia konkrétneho sedadla v lietadle, online checkin, zabezpečenie platenej služby od leteckej spoločnosti (batožina, transfer, preprava športovného vybavenia, zvieraťa atd.) |
16 EUR |
Sprostredkovanie parkovacieho miesta cez spoločnosť ParkAero |
12 EUR |
Poplatok za asistenčnú službu (pre neurgentné dopyty spracované mimo štandardného pracovného času, teda počas víkendov, sviatkov od 08:00-20:00 hod av pracovné dni od 18:00 do 20:00 hodín) |
24 EUR |
4. Zľavy (neplatí pro nízkonákladové dopravce)
Pre majiteľa kariet ISIC, IYTC, ITIC or EYCA Student je plný transakčný poplatok za vystavenie letenky znížený o | |
a) v prípade rezervácie cez online systém, neplatí pre letenky nízkonákladových dopravcov | 4 EUR/osoba |
b) v prípade osobnej, telefonickej alebo e-mailovej rezervácie, neplatí pre letenky nízkonákladových dopravcov | 8 EUR/osoba |
Znížený poplatok na vybrané špeciálne ceny pre študentov a mládež (neplatí pre letenky nízkonákladových dopravcov) | 24 EUR |
Poplatky pre deti 0 - 1 rok (vrátane) | |
a) za vystavenie a rezerváciu letenky | 12 EUR |
b) za zmenu letenky | 8 EUR |
c) za storno už vystavenej letenky | 8 EUR |
Poplatky pre deti od 2 - 11 let (vrátane) | |
a) za vystavenie a rezerváciu letenky | 24 EUR* |
b) za zmenu letenky | 20 EUR |
c) za storno už vystavenej letenky | 20 EUR |
d) administratívny poplatok za spracovanie refundácie a vystavenie dobropisu v prípade plnej vratky od dodavateľa služby | 5 EUR |
Transakčné poplatky sú nevratné. Zmeny sú vyhradené.
Upozorňujeme, že pri vybraných zľavnených letenkách (pre študentov a mládež) je nutná osobná návšteva a predloženie dokladu o veku
(pas alebo OP), príp. i zľavovej karty (ISIC, EURO 26 apod.)
Storno vystavenej letenky a vrátenie peňazí
Storno vystavenej letenky a vrátenie peňazí
a) Storno zo strany klienta
So storno podmienkami je klient oboznámený pri zakúpení letenky. Informujte sa o týchto podmienkach, prosím, vo vlastnom záujme. Niektoré tarify (zvlášť tie cenovo najvýhodnejšie) možu mať storno poplatok vo výške ceny letenky. Vždy o vašej požiadavke informujte čo najskôr agenta, ktorý vystavoval letenku (max. 24 hodín pred odletom). Storno je nutné previesť osobne alebo písomne, napríklad emailom. V prípade emailovej požiadavky je storno požiadavok akceptovaný až potvrdením zo strany nášho pracovníka. Vždy si vo vlastnom záujme potvrdenie doručenia vyžiadajte. Nedoručené emaily, emaily zaslané na chybnú emailovú adresu či telefonické požiadavky na storno v prípade už vystavenej letenky sa v prípade reklamácie nezohľadňujú.
Lehota pre navrátenie peňazí je závislá na autorizovaní čiastky k vráteniu leteckou spoločnosťou (zvyčajne cca 1 mesiac, prípadne dlhšie).
b) Storno zo strany leteckej spoločnosti
Letecká spoločnosť má podľa prepravných podmienok právo na zrušenie letu. Vrátenie peňazí je rovnaké ako v prípade storna zo strany klienta, teda po dodaní originálu letenky a písomnej autorizácii leteckej spoločnosti.
Zastúpenie leteckej spoločnosti sa v týchto prípadoch snaží o prednostné vybavenie storna, bohužiaľ predajca nie je schopný túto lehotu ovplyvniť. Zvyčajná doba pre vybavenie je cca 1 mesiac, prípadne dlhšie.
Navrátenie peňazí ihneď nie je práve z vyššie uvedených dôvodov možné.
Fakturácia
Rozdiely v cenách spôsobené zmenou kurzu a letiskových poplatkov do výšky 3,32 EUR po úhrade faktúry nevyžadujeme/nevraciame, pretože náklady s tým spojené prevyšujú túto čiastku.
Ďakujeme za pochopenie a tešíme sa na spoluprácu.
Tým Hviezda.sk